همه چیز راجب مراقبت از ترمز ماشین

هنگامی که ترمزهای شما به درستی کار می کنند، احتمالاً توجه زیادی به آنها نمی کنید. با این حال، ترمزهای شما برای ایمنی شما و وسیله نقلیه شما بسیار مهم است، بنابراین نگهداری صحیح از آن ها یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید به عنوان مالک خودرو انجام دهید. درست مانند تعویض روغن یا چرخش لاستیک، تعمیر و نگهداری ترمز کلید سلامت کلی خودرو شما است

 

در ادامه، با روش‌هایی برای جلوگیری از ساییدگی و پارگی سیستم ترمز خود، از جمله نکات نگهداری ترمز خودرو، آشنا می شوید تا ترمزهای خود را در بهترین حالت نگه دارید.

نکاتی برای مراقبت از ترمز

اطمینان از عملکرد ترمزهای شما برای ایمن نگه داشتن شما با مراقبت های پیشگیرانه شروع می شود. در اینجا چند مرحله کلیدی وجود دارد که می توانید امروز انجام دهید تا هر بار که سوار ماشین خود می شوید مراقبت صحیح از ترمزهای خود را شروع کنید.

1_از ترمزهای خود بیش از حد استفاده نکنید!

سعی کنید بیش از حد از ترمز خود استفاده نکنید. آیا مدام به پدال ترمز خود ضربه می زنید؟ آیا می بینید که در بزرگراه ترمزهای غیرضروری می کنید؟ اینها عادات کوچکی هستند که باید در نظر بگیرید، زیرا بر طول عمر سیستم ترمز خودروی شما تأثیر می گذارند.

در حالی که ترمزهای شما برای کمک به توقف به موقع و کاهش سرعت در صورت لزوم وجود دارد، استفاده بیش از حد از لنت ترمز می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در لوله روغن ترمز شود و بر عملکرد ترمز شما تأثیر بگذارد. اگر برای جلوگیری از برخورد نیاز به ترمز ناگهانی دارید، می‌خواهید مطمئن شوید که ترمزهای شما سریع و درست پاسخ می‌دهند و لوله روغن ترمز بخشی از آن است.

علاوه بر این، استفاده بیش از حد از ترمزهای شما این پتانسیل را دارد که بر روی روتورها علائم سوختگی ایجاد کند که در نتیجه باعث آسیب دائمی می شود که بوسیله بوی نامطبوع مشخص می شود. بنابراین، یادگیری درست ترمزگیری و نه بیهوده می‌تواند بقیه خودروی شما را نیز در شرایط کارکرد نگه دارد.

2_در محدوده سرعت بمانید!

وقتی با سرعت بیش از حد مجاز رانندگی می کنید، زمان واکنش شما کاهش می یابد و بیشتر مستعد ترمزگیری دیرهنگام و ناگهانی هستید. حرکت خودرو از سرعت بالا به توقف کامل سیستم ترمز شما را به شدت تحت فشار قرار می دهد. در نتیجه، شما در معرض فرسودگی دیسک‌ها و لنت‌های خودروی خود هستید که گران، خطرناک است و بر سلامت خودرو شما تأثیر می‌گذارد.

رعایت محدودیت سرعت ایمن تر است و به شما اطمینان می دهد که از ترمزهای خود به درستی مراقبت می کنید. تمام تلاش خود را برای جلوگیری از سرعت زیاد انجام دهید، و بهتر می توانید از عملکرد مهم ترین اجزای ماشین خود محافظت کنید، که به شما ماشینی قابل اعتماد برای رانندگی می دهد و هزینه تعمیرات را کاهش می دهد.

3_هنگام حمل بارهای سنگین با احتیاط رانندگی کنید.

هنگام رانندگی با بارهای سنگین در خودرو، وزن اضافی فشار بیشتری بر ترمزهای شما وارد می کند و توقف کامل زمان بیشتری می برد. اگر از ماشین خود برای حمل وسایل بزرگ استفاده می کنید، مطمئن شوید که آهسته تر از حد لازم رانندگی کنید و فاصله بیشتری بین ماشین خود و ماشین مقابل خود قرار دهید. به این ترتیب می توانید سایش ترمزهای خود را محدود کنید.

 4_سوار ترمز نشوید!

ترمز سواری زمانی است که پای خود را در تمام طول رانندگی روی ترمز قرار می دهید. مهم است که از اعمال مداوم ترمز خودداری کنید، زیرا انجام این کار باعث سایش و پارگی غیر ضروری سیستم ترمز شما می شود. در عوض، پای خود را از روی پدال گاز بردارید و پای خود را روی ترمز نگه دارید – تا زمانی که نیاز به کاهش سرعت ندارید، آن را فشار ندهید.

 

برنامه تعمیر و نگهداری صحیح ترمز چیست؟

بخش مهمی از روند تعمیر و نگهداری ترمز، برنامه تعمیر و نگهداری ترمز شما است. به عنوان یک قاعده کلی، پیروی از برنامه خدماتی که در کتابچه راهنمای وسیله نقلیه شما ذکر شده است فقط برای شما مفید است. به طور معمول، شما باید هر شش ماه یا یک بار در سال، بسته به اینکه چقدر وسیله نقلیه خود را رانندگی می کنید، بازرسی ترمز انجام دهید.

علاوه بر این، اگر موارد زیر را در ترمزهای خود مشاهده کردید، باید سرویس ترمز حرفه ای را دریافت کنید:

هنگام ترمزگیری صدای جیرجیر می شنوید

هنگام ترمزگیری لرزش را احساس می کنید

توقف کامل ماشین شما بیشتر طول می کشد

هنگام ترمزگیری صدای خراش را می شنوید

چراغ ترمز شما چشمک می زند

انجام تعمیر و نگهداری منظم مراحل برای اطمینان از حفظ وضعیت بهینه سیستم ترمز شما ضروری هستند. به یاد داشته باشید که اگر در رفع نشتی روغن ترمز مطمئن نیستید یا بی تجربه هستید، با یک مکانیک حرفه ای مشورت کنید و خودروی خود را در شرایط اوج نگه دارید و همیشه در یاد داشته باشید که با استفاده از قطعات با کیفیت و با گارانتی از شرکت های معتبر همچون دیناپارت میتوانید از سلامت و دوام اجزای مختلف خودروی خود اطمینان داشته باشید.

از هر گذر ، آسوده بگذر

دیدگاهتان را بنویسید